5.1 C
Ploiești
marți, 18 martie, 2025
spot_img
AcasăActualitateSinteza Raportului de inspecţie 24.02.-26.02.2025 pe Directiva SEVESO la PETROTEL-LUKOIL S.A.

Sinteza Raportului de inspecţie 24.02.-26.02.2025 pe Directiva SEVESO la PETROTEL-LUKOIL S.A.

În perioada 24.02.-26.02.2025, o echipă formată din reprezentanţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Prahova si a Gărzii Naţionale de Mediu – Comisariatul Judeţean Prahova au efectuat o inspecţie planificată la Petrotel – Lukoil S.A.

Tematica de control a vizat :

– verificarea stadiului implementării prevederilor Legii 59/2016, privind controlul asupra pericolelor de accident major în care sunt implicate substanţe periculoase;
– informarea publicului;
– stadiul realizării măsurilor trasate cu ocazia controlului anterior;
– Control operaţional- permise de lucru, elemente de acces în amplasament.;
– obligaţiile operatorului conform cerinţelor ce decurg din prevederile Legii nr.59/2016 şi a legislaţiei conexe.

Sumarul constatărilor rezultate în urma controlului este următorul:

-Referitor la informarea publicului, privind activitatea operatorului SEVESO, este realizată prin  Ediţia 16/07.10.2024 a documentului “INFORMAȚII CARE TREBUIESC COMUNICATE PUBLICULUI PRIVIND MĂSURILE DE SECURITATE ÎN EXPLOATARE ȘI COMPORTAMENTUL ÎN CAZ DE ACCIDENT MAJOR”; aceasta a fost întocmită cu respectarea prevederilor art.14 şi Anexei 6 din Legea nr. 59/2016 şi a fost distribuită Instituţiei Prefectului judeţului Prahova, Primăriei Ploieşti şi primariilor  localităţilor riverane, unităţilor care deservesc publicul, operatorilor economici (din incinta amplasamentului, care efectuează lucrări în amplasament şi riverane amplasamentului), această ediţie este postată şi pe site-ul societăţii: www.petrotel.ro, secţiunea DOCUMENTE considerându-se asigurarea unei forme continue de informare a publicului interesat şi prezintă sursele unde pot fi obţinute informaţii suplimentare, persoane de contact respectiv adresa de e-mail şi număr de telefon la dispoziţia publicului;

– Operatorul a elaborat Planul de Urgenţă Interna- ediţia 8 – 2024, care a fost evaluat favorabil de către ISUJ Prahova. Extrase ale Planului de Urgenţă Internă au fost distribuite către APM Prahova şi GNM –CJ Prahova şi la toate vecinatățile și autoritățile publice;

– PUI se testează și se evaluează prin exerciții organizate de către operator;

– Referitor la sistemul de permise de lucru, operatorul are implementat sistemul de permise de lucru reglementat prin instructiuni proprii;

– În ceea ce priveşte auditul Sistemului de Management al Securității, aceasta a fost efectuată în cadrul auditului efectuat în perioada 01.10-04.11.2024 la nivelul compartimentelor şi obiectivelor tehnologice din rafinărie, activităţi- conform Planului de audit. În Raportul de audit sunt menționate concluzii specifice SMS, pe fiecare componentă în parte.

– Referitor la accesul pe amplasament, acesta este reglementat prin Regulament privind regimul intern și de acces, cu modificările şi completările ulterioare care trebuiesc incluse în ediţie noua.

S-au analizat măsurile stabilite în rapoartele de inspecţie anteriore, controlul finalizându-se prin întocmirea şi semnarea Raportului de inspecţie în care au fost consemnate constatările rezultate în urma verificării şi analizării  documentelor şi informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor de control şi au fost formulate măsuri în vederea reducerii riscului şi de menţinere a acestuia la nivel acceptabil.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recente