joi , 12 decembrie 2019
Home / Mozaic / Remedii pentru o toamnă… …fără viroze

Remedii pentru o toamnă… …fără viroze

A venit toamna! Pe lângă borcanele cu zacuscă şi alte rezerve de hrană pentru iarnă, bine ar fi să iei şi câteva măsuri, simple şi la îndemână, pentru o trecere blândă de la sezonul cald la cel rece, fără să-ţi curgă nasul şi fără să tuşeşti.

Toamna aduce cu sine nu doar scăderea temperaturii, ci şi vânt rece, ploi torenţiale, umiditate crescută. Toate acestea ne fac vulnerabili în faţa răcelii, cea mai cunoscută şi mai banală afecţiune cu care oricine se poate confrunta.
Paza bună…
Cum te-ai putea ţine departe de răceli? Luând măsuri de prevenţie, chiar dacă le consideri banale: evită locurile aglomerate, spală-te des pe mâini cu apă caldă şi săpun, îmbracă-te în funcţie de vreme… Şi înarmează-ţi sistemul imunitar cum se cuvine!
Rezervă de vitamine
În topul listei de întăritoare ale sistemului imunitar se află fructele, în special citricele, şi legumele bogate în vitamina C, cea despre care se spune că ţine virusurile la distanţă. Indicat este să le consumi în mod sistematic, adică pe parcursul fiecărei zile. Surse: citrice, măceşe, coacăze, varză murată, ardei gras, conopidă, pătrunjel etc.
Alimente – medicament
De mare ajutor în întărirea mecanismului de apărare al organismului îţi va fi includerea în meniu a alimentelor ce-l stimulează. Iată câteva dintre ele!
* Iaurtul. Efectul lui binefăcător se datorează aşa-ziselor bacterii prietenoase, numite probiotice, pe care le conţine. Pe lângă refacerea florei intestinale, acestea stimulează şi producţia de celule active ale sistemului imunitar. La fel acţionează şi chefirul.
* Mierea. S-a dovedit a fi unul din cele mai eficiente antibiotice naturale. Pentru a-ţi întări sistemul imunitar şi a face mai uşor faţă răcelilor, ai putea ţine o cură în care să te delectezi zilnic cu câte o lingură de miere dimineaţa (sau înlocuieşte cu miere zahărul din ceai, cafea).
* Usturoiul. Ţi-e cunoscut faptul că usturoiul îţi ajută organismul în lupta cu infecţiile gripale şi complicaţiile lor, fiind un excelent antibiotic natural şi un veritabil stimulator al sistemului imunitar. Printre alimentele eficiente în combaterea unei imunităţi scăzute, usturoiul ocupă un loc de frunte. Acestea sunt motivele pentru care este recomandat a fi consumat mai ales în perioadele în care apar epidemiile de gripă şi când suntem expuşi răcelilor. Pentru a avea efecte terapeutice, se consumă câte trei căţei de usturoi, crud pe zi, timp de cel puţin o săptămână. Bine ar fi ca după ce l-ai pisat, înainte de a-l consuma, să-l laşi câteva minute pentru a avea timp să se activeze enzimele imunostimulatoare.
* Hreanul. Are proprietăţi antibacteriene, antiinflamatoare, bronhodilatatoare şi expectorante. Acţionează ca un antibiotic puternic, te încălzeşte şi stimulează imunitatea generală a organismului. Se poate administra sub formă de tinctură, siropă, vin tonic sau proaspăt ras.
* Cătina. Poate fi procurată din pieţe aproape pe toată durata sezonului rece. Este una dintre cele mai puternice şi eficiente plante medicinale, cu efect remineralizant, vitaminizant şi antioxidant. Fructele sunt aliaţi de nădejde ai imunităţii, mai ales dacă le consumi în amestec cu miere de salcâm. Poţi congela bobiţe de cătină pentru a beneficia de ele toată iarna.
* Ghimbirul. E renumit pentru proprietăţile sale antivirale şi antibacteriene. În caz de răceli şi infecţii respiratorii, ceaiul de ghimber te pune repede pe picioare, iar tinctura de ghimbir ţi-ar putea fi foarte utilă în durerile în gât, include-l şi în diverse preparate culinare, tot pentru întărirea imunităţii.

Reţetă-minune: miere, usturoi şi lămâie
Iată şi o combinaţie „minune” pentru stimularea sistemului imunitar, la ajutorul căreia se poate recurge pe toată durata sezonului rece, din toamnă până în primăvară.
Se trec 5 lămâi (îndepărtându-se coaja şi sâmburii) şi 5 căpăţâni de usturoi prin maşina de tocat şi se amestecă cu 500 g miere. Introdusă într-un borcan de sticlă, se lasă compoziţia să stea
într-un loc întunecos, dar nu în frigider, timp de 10 zile. Se ia apoi câte o lingură dimineaţa pe nemâncate (în cazul copiilor câte o linguriţă), cu cel puţin o jumătate de oră înainte de a mânca.

Check Also

Departe de lumea dezlănţuită, îndrăgita cântăreaţă Marina Voica se bucură de linişte în casa de la Breaza

Marina Alexandrovna Nicolskaia, după numele ei de fată, a fost privilegiată a sorţii de la …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *