-5 C
Ploiești
luni, 10 februarie, 2025
spot_img
AcasăActualitatePrefectura solicită hărți de risc pentru incidentele rutiere grave

Prefectura solicită hărți de risc pentru incidentele rutiere grave

Prefectul Emil Drăgănescu (PSD) s-a sesizat cu privire la accidentele mortale produse pe DN1B, pe raza comunei Valea Călugărească. Instituția Prefectului spune că, „în perioada 01 ianuarie 2020-31 decembrie 2024, pe DN1B (E577), între kilometrii 16+900 și 23+900, s-au produs 18 accidente rutiere, pe fondul pătrunderii pe sensul opus de mers.” Și tot această instituție ne mai spune că i-a întrebat pe specialiști care ar fi soluțiile pentru evitarea producerii acestor evenimente: „în urma informării transmise de Inspectoratul Județean de Poliție Prahova reiese faptul că, pentru evitarea unor astfel de accidente rutiere cu consecințe grave și creșterea gradului de siguranță rutieră, se impune de urgență continuarea montării de parapete din beton care să despartă sensurile de mers pe două sectoare de drum.” Curios lucru, cei de la Prefectură nu se abțin și recurg la un ușor și nejustificat atac politic la adresa primarului PNL din Valea Călugărească: „Facem mențiunea că, până în acest moment, din motive inexplicabile, Primăria Valea Călugărească nu a susținut în integralitate acest demers.” Să le reamintim noi că DN1B este în administrarea Ministerului Transporturilor, prin CNAIR și direcțiile ori sucursalele sale de drumuri și nu are treabă cu nicio primărie, indiferent cum s-ar numi ea? Bine, până la urmă, Prefectura recunoaște asta și dă soluția: „prefectul județului Prahova solicită Direcției Regionale de Drumuri și Poduri București și Secției Drumuri Naționale Ploiești montarea cu prioritate și de urgență a unor separatoare de sens pe tronsoanele respective ale DN1B, respectiv, între km. 16+900 și km. 23+900.”
Dar cum accidente nu au avut loc doar la Valea Călugărească, prefectul a solicitat Inspectoratului Județean de Poliție Prahova „să efectueze hărți de risc la nivel județean, care să cuprindă toate segmentele de drum public unde se produc în mod repetat accidente rutiere grave.” Ulterior localizării acestor puncte negre rutiere, prefectul va emite un ordin privind constituirea unei comisii mixte care să identifice de urgență măsurile (cu caracter temporar sau permanent) ce se impun pentru evitarea incidentelor grave de circulație.

Primăria Valea Călugărească a trecut deja la fapte
Până să facă Prefectura comisie, Primăria Valea Călugărească s-a mișcat mai iute. Luni, deja a fost efectuată o vizita în teren de o echipă formată din reprezentanți ai CNAIR București, SARVC București, Poliției Prahova și Primăriei Valea Călugărească. S-au convenit următoarele soluții pentru viitorul imediat:
-montarea separatoarelor de sens în toate curbele (cinci puncte);
-începerea procedurilor de finanțare pentru intersecțiile de pe str. Nicovani și Muzeului;
-în zona liceului se vor efectua simulările tehnice cu privire la posibilitatea realizării unui sens giratoriu provizoriu ori realizarea unei intersecții;
-sens giratoriu în comun cu Primăria Bucov pentru un sens giratoriu la Vala Popii.
Pe de altă parte, primarul comunei Valea Călugărească, Ioana Neagu, i-a transmis indirect prefectului că autoritățile locale au făcut în patru ani, pe această arteră rutieră, investiții de 6.050.632 lei și mai sunt lucrări în curs de execuție de alte 7.780.181 lei. Iar principalele intervenții țin de:
-sens giratoriu din zona bisericii și bandă de decelerare de lângă sediul Primăriei (4.655.745 lei, parteneriat cu CJ Prahova);
-au fost întocmite DALI, cu avizele necesare, precum și studii de trafic și audit de siguranță rutieră pentru două intersecții din zona Nicovani și strada Muzeului, dar nu s-a găsit finanțare pentru proiect;
-punte pietonală lângă Biserica Gura Văii, care a înlocuit calea de acces de pe acostamentul din DN , cu risc mare de accident (308.556 lei);
-rigole de scurgere a apelor, în parteneriat cu CJ Prahova (966.877 lei);
-sistem de monitorizare video, PNRR (2.050.403 lei);
-lămpi stradale la toate trecerile de pietoni de pe DN1B și lămpi de iluminat pe toată lungimea traseului;
-începe proiectul de realizare a șanțurilor betonate pe DN1B, prin PNI „Anghel Saligny” (5.726.778 lei) etc.

Articol de Elena Şerban

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recente