joi , 27 februarie 2020
Home / Mozaic / Plante pentru alungat tristeţea

Plante pentru alungat tristeţea

Şi cum mama natură s-a gândit (şi) la asta, trebuie să ştii că tristeţea, iritabilitatea, lipsa de chef trec mai uşor cu un ceai decât cu cine ştie ce antidepresive, care trebuie folosite numai la recomandarea medicului. Plus că şi pastilele astea tot din remediile naturale s-au născut. Plantele au o acţiune mai lentă dar sunt şi mai blânde cu organismul.

Starea proastă poate fi generată de o carenţă de minerale, infuzia de OVĂZ (o linguriţă cu plantă mărunţită la o cană cu apă clocotită) este recomandată cu căldură în astfel de situaţii.

Sunătoarea, cea mai cunoscută
Pentru efectul ei calmant, este recomandată în depresii uşoare, insomnii şi chiar ca adjuvant în tratarea dependenţelor.
* Amestec de pulberi: în proporţii egale, pulbere de tei şi sunătoare, din care se iau 1-4 linguriţe zilnic, cu puţină apă.
Uleiul volatil de levănţică tratează depresia, anxietatea, atacurile de panică. Sunt suficiente două picături de ulei volatil amestecate cu puţină miere, de trei ori pe zi, pe stomacul gol. În cure lungi, atenuează aritmiile şi ischemia cardiacă.

* Infuzie combinată: câte 1 l zilnic, timp de şase săptămâni, te va ajuta să treci mai uşor prin momentele critice.
* Tinctură: câte 10-15 picături dimineaţa sunt excelente în redarea bunei dispoziţii, dar şi în mai buna funcţionare a bilei şi ficatului.

Valeriana, de somn uşor
Este cea mai cunoscută şi frecventă utilizare a preparatelor din valeriană: somnifer. Nu are efectele secundare (dependenţa) comune în cazul celor de sinteză şi acţionează eficient, reglând activitatea cerebrală în aşa măsură încât insomniile vor fi doar amintire. Valeriana te relaxează, te destinde, te ajută să dormi bine şi să te trezeşti bine dispus.
* Tinctură: câte 10-20 de picături de 2-3 ori pe zi, ultima tranşă seara, în care de 4-6 săptămâni. Până la jumătatea perioadei, calitatea somnului va fi simţitor îmbunătăţită.
* Pulbere: câte un vârf de cuţit, de trei ori pe zi, pe stomacul gol. Are efecte imediate în combaterea depresiilor uşoare, asteniei nervoase şi anxietăţii.
* Infuzie: o linguriţă cu rădăcină uscată şi măcinată la 250 ml de apă clocotită, se bea treptat de-a lungul zilei, pentru calmare şi alungarea stărilor anxioase, sau seara, la culcare, întreaga cantitate, pentru reglarea stărilor de nelinişte.
Alte plante, alte infuzii
Mai poţi încerca şi următoarele infuzii, la fel de eficiente în alungarea tristeţii, a stărilor anxioase.
*… de roiniţă: o linguriţă cu plantă la o cană cu apă clocotită – atenuează stările de melancolie şi iritabilitate. Se bea o cană seara, pentru un somn profund, fără vise, excelent pentru ridicarea moralului a doua zi.
*… de fumăriţă: în afară de efectul sedativ, are avantajul că acţionează benefic şi asupra ficatului şi bilei. Se bea câte o cană pe zi, mai spre seară.
*… de maghiran: se bea călduţă, când apar stările proaste. Are avantajul de a fi tot timpul la îndemână, maghiranul fiind un condiment obişnuit în orice bucătărie.

 

ATENŢIE!
Valeriana nu este recomandată hipotensivilor, nici în combinaţie cu ale sedative sau tranchilizante.

SUNĂTOAREA ESTE INTERZISĂ PERSOANELOR CARE URMEAZĂ DEJA UN TRATAMENT CU ANTIDEPRESIVE. CELOR CARE IAU ANTICOAGULANTE, CONTRACEPTIVE ORALE, MEDICAMENTE ANTIASTMATICE, ANTIHIPERTENSIVE SAU IMUNOSUPRESOARE, PENTRU CĂ PLANTA ANULEAZĂ EFECTELE MEDICAŢIEI.

Check Also

Oamenii frumoși ai României

Ați vizitat comuna Izvoarele? Dacă da, trebuie neapărat că ați remarcat o oarecare asemănare cu …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inline