Articol de Miruna Bogdănescu
Valoarea pentru 4 luni se apropie de 7 mil. lei
În ședința extraordinară de luni, Consiliul Local Ploiești a adoptat proiectul de hotărâre
privind aprobarea măsurilor de asigurare a continuității serviciului public de salubrizare pentru activitățile de măturat, spălat, stropit, întreținere a căilor publice, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț în municipiul Ploiești.
Vă veți întreba probabil despre ce este vorba. Ei bine, după cum știți, după rezilierea contractului cu Rosal pentru curățenia căilor publice, administrația orașului a lansat licitația publică pentru concesionarea acestui serviciu. Achiziția publică, la care s-au înscris firmele Blue Planet Services și DMV Prosal Consulting SRL, nu s-a finalizat la timp, astfel că a fost nevoie ca Primăria să recurgă, legal, la soluția de încredințare directă, până la finalizarea licitației de bază. Contractul a fost încheiat în luna septembrie cu SC Blue Planet Services SRL, dar numai pentru o perioadă de trei luni, adică până la sfârșitul anului. Cum de la 1 ianuarie curățenia străzilor ar fi rămas în aer, Primăria și Consiliul Local Ploiești au aprobat o nouă selecție pentru încredințarea directă a serviciului până la sfîrșitul lunii aprilie 2022. În ședință s-au aprobat așadar: delegarea serviciului public de salubrizare, caietul de sarcini, modelul contractului de delegare și fișa de date a achiziției. Valoarea maximă estimată a salubrizării căilor publice, inclusiv deszăpezire, este de 6.721.618,99 lei, fără TVA.