De la 1 iulie a intrat în vigoare Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung. La vremea la care a fost adoptat, actul normativ a fost clamat ca fiind unul care reformează profund aparatul de stat. În realitate nu vom avea nici mai puțini bugetari și nici salarii mai mici sau mai puține. De exemplu, funcția de șef de birou s-a desființat, dar cel care a deținut-o va fi remunerat la nivelul funcției pierdute. Dacă un director își va pierde postul, el va fi plătit la același nivel salarial. Deci nu contăm foarte tare nici pe așa-zisa reformă la nivelul Primăriei Ploiești. Bine, presa jubilează că Daniel Soare, de exemplu, nu va mai fi director al Direcției Relații Internaționale, ci doar șef de serviciu, dar lui puțin îi pasă, că va avea aceeași leafă.
Revenind la Primăria Ploiești, au existat discuții aprinse pe tema restructurării aparatului administrativ. Până la urmă organigrama a fost aprobată, însă într-o altă formulă față de cea propusă inițial. La propunerea consilierului local Valentin Marcu (PNL) au fost acceptate mai multe amendamente, unul dintre ele fiind desființarea Direcției Relații Internaționale din cadrul Primăriei Ploiești și transformarea acesteia în Serviciul Proiecte cu Finanțare Internațională, ONG.
Pe cale de consecință, Daniel Soare nu va mai fi director, ci șef de serviciu. Dar haideți să vedem care sunt modificările, așa cum au fost votate de CL Ploiești:
-Compartimentul Intabulări Bunuri, cu o structură de 5 posturi de execuție de consilier, clasa I, se desființează, iar activitatea acestuia, respectiv intabularea bunurilor din domeniul public și privat, va fi preluată de Serviciul Inventariere și Evidență Bunuri, iar intabularea bunurilor din domeniul privat al municipiului în vederea valorificării va fi preluată de Serviciul Publicitate, Valorificare Patrimoniu;
-Serviciul Inventariere și Evidență Bunuri, cu structură actuală de o funcție publică de conducere de șef serviciu și 7 funcții publice de execuție, va funcționa cu o structură de o funcție publică de conducere de șef serviciu și 10 funcții publice de execuție, ca urmare a preluării de trei funcții publice de execuție de consilier clasa I grad profesional superior de la Compartimentul Intabulări Bunuri;
-Serviciul Publicitate, Valorificare Patrimoniu- cu structură actuală de o funcție publică de conducere de șef serviciu și șase funcții publice de execuție- își va schimba denumirea în Serviciu Publicitate, Valorificare Patrimoniu și Autorizare Agenți Economici și va funcționa cu o structură de o funcție publică de conducere de șef serviciu și 10 funcții publice de execuție, ca urmare a preluării a două funcții publice de execuție de consilier clasa I grad profesional superior de la Compartimentul Autorizare Agenți Economici, care se va desființa;
-Transformarea Serviciului Informatică în Compartimentul de Informatică-va funcționa cu structură de 8 funcții publice de execuție de consilier clasa I, ca urmare a transformării funcției publice de conducere în funcție publică de execuție clasa I grad profesional superior;
-Menținerea structurii și a posturilor de funcție publice actuale din cadrul Managementul Calității, Circulației și Evidenței Documentelor care va funcționa cu structură de o funcție publică de conducere de șef serviciu și 10 funcții publice de execuție;
-Serviciul Investiții și Reparații Drumuri va funcționa cu o structură de o funcție publică de conducere de șef serviciu și 15 funcții publice de execuție, ca urmare a menținerii în structură a celor 2 funcții publice de execuție de consilier clasa I grad profesional superior care erau mutate anterior la Serviciul Proiecte cu Finanțare Internațională;
-Direcția Relații Internaționale se va desființa, având în vedere că nu îndeplinește criteriul structurii de minim 20 de funcții publice de execuție, iar Serviciul Proiecte cu Finanțare Internațională va funcționa cu o structură de o funcție publică de conducere de șef serviciu și opt funcții publice de execuție și va avea în subordine Compartimentul Implementare proiecte cu o structură de 10 posturi de personal contractual.
Articol de Maria Bogdan