fbpx
marți , 26 mai 2020
Home / Actualitate / MIEREA, un plus pentru dietă

MIEREA, un plus pentru dietă

Mulţi spun despre ea că este un aliment complex, care conţine tot ce avem nevoie pentru a supravieţui. Un lucru e cert: mierea nu se strică, indiferent cât de multă vreme trece peste ea.

Mierea nu se fierbe şi nu se adaugă în lichide fierbinţi! Odată ajunsă la 90°C, ea îşi pierde toate calitățile terapeutice, fără a deveni însă toxică, aşa cum în mod fals se spune în anumite medii de informare.

Cercetările arheologice făcute până în prezent spun că omul a descoperit şi a folosit mierea de acum 8.000 de ani. Totuşi, el a început să se ocupe cu apicultura nu mai devreme de anii 2500- 2400 î.H. Aşa se face că ştim cu siguranţă cât de apreciat a fost acest aliment de vechii egipteni, de grecii antici şi de romani, în mormintele faraonilor fiind descoperite recipiente cu miere nealterată.

Înlocuitor perfect pentru zahăr
În afara proprietăţilor medicinale de care probabil a aflat deja toată lumea, mierea are nenumărate calităţi nutritive. Ea este o opţiune sănătoasă pentru cei care vor să renunţe la zahăr. Chiar dacă gustul ei dulce e dat tot de zaharuri, pe care le conţine în proporţie de 70-80%, în mod cert, este mult mai bine să îndulceşti cafeaua, ceaiul sau un desert cu miere. Vei primi, pe lângă dulceaţă, o mulţime de minerale şi vitamine pe care zahărul rafinat nu le conţine. Un studiu apărut în 2011 în publicaţia „Nutrition Research” vorbeşte despre faptul că mierea poate ajuta la menţinerea sau chiar diminuarea greutăţii deoarece, adăugată în dietă, contribuie la scăderea cantităţii totale de alimente consumate zi de zi. Cu alte cuvinte, potrivit cercetărilor, cine consumă miere va avea parte de energie o perioadă îndelungată şi nu va simţi nevoia să mai mănânce la fel de mult.

Cifrele mierii
O linguriţă cu miere aduce un plus de 64 de calorii. De asemenea, în condiţiile în care nu faci excese, cantitatea de carbohidraţi cu care participă la necesarul zilnic nu este foarte mare (în jur de 17 g/linguriţă). De aceea, persoanele care sunt la dietă şi folosesc mierea pe post de îndulcitor trebuie să ştie că pot include în meniu şi alte surse de carbohidraţi buni pentru o alimentaţie sănătoasă. În plus, are un aport important de magneziu, calciu, vitamina C, fosfor, fier, seleniu şi potasiu, nutrienţi indispensabili sănătăţii.
Există apicultori care, în goana după câştiguri mari şi foarte rapide, recurg la metode neortodoxe de obținere a mierii pe care o oferă apoi spre vânzare. Cea mai împortantă caracteristică a unui astfel de produs falsificat este că nu cristalizează, adică nu se zaharisește.

Distribuie:

Check Also

Gaze la Coslegi, Dârvari, Radila și Pantazi

SC Distrigaz Sud Rețele SRL și Primăria Valea Călugărească au semnat un contract de cofinanțare …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *