sâmbătă , 7 decembrie 2019
Home / Actualitate / Învinge pofta de mâncare

Învinge pofta de mâncare

Reuşind să controlezi pofta de mâncare exagerată poţi obţine rezultate de care nici cu cele mai sofisticate alimente şi diete de slăbit n-ai reuşit să te apropii. Trebuie doar să ţii cont de câteva reguli şi secrete.
Mai multe proteine şi grăsimi benefice
Ai observat că după ce te-ai ospătat cu un preparat nesănătos, de tip fast-food, la scurt timp te apucă o foame irezistibilă? La fel şi dacă mănânci dulciuri. Se întâmplă astfel din cauza carbohidraţilor cu absorbţie imediată, care nu ţin de foame decât pentru moment. Alege proteinele din iaurturi, brânzeturi şi carne slabă: sunt consistente, hrănitoare şi dau senzaţie de saţietate pentru câteva ore bune, ţinându-ne la distanţă de gustări de tot felul. La fel se întâmplă şi dacă mănânci nuci sau avocado, acidul oleic pe care îl conţin fiind extrem de hrănitor.
Ajutoare naturale
Şi remediile fitoterapeutice au darul de a scădea pofta de mâncare.
Menta, portocalele, lămâia, extractul de şofran controlează apetitul şi elimină nevoia de dulciuri. Unele se beau sub formă de infuzie înainte cu o jumătate de oră de masă, altele se folosesc sub formă de ulei esenţial adăugat în aromatizorul din bucătărie. Chimenul, ghimbirul, pătrunjelul verde, frunzele de leuştean, mugurii de pin, ştevia îţi sunt de asemenea aliaţi. Dacă mesteci 3-4 frunze de leuştean proaspăt sau câţiva muguri de pin înainte de masă atragi senzaţia de saţietate şi vei mânca mai puţin, iar mâncărurile cu ştevie scad pofta de dulciuri şi alimente bogate în grăsimi.
Reguli de aur
* Respectă regula celor 3 ore ca interval maxim între mese şi gustări. Altfel spus, trebuie să mănânci puţin şi des pentru a avea un nivel constant al glicemiei. Dacă te înfometezi mai multe ore la rând, scapi de sub control pofta de mâncare şi vei mânca mai mult decât ai nevoie.
* Pe lângă antrenarea în procesele metabolice a grăsimilor şi eliminarea toxinelor, apa are şi darul de a inhiba pofta de mâncare, mai ales dacă bei câte un pahar cu o jumătate de oră înainte de mese.
* Nu mânca dacă nu îţi este foame. Când simţi că nu îţi poţi controla apetitul,
prepară-ţi un ceai!
Aromaterapia, aliat preţios
Ştiai că uleiurile esenţiale pot reduce pofta de mâncare? Cel mai eficient s-a dovedit a fi cel de vanilie, apoi de grepfruit, piper, mărar, mere, mentă, banană, trandafir, lavandă.
Nu-ţi rămâne decât să torni puţină apă în lampa de aromaterapie, să adaugi câteva picături din vreunul dintre aceste uleiuri esenţiale şi s-o ţii pe masă în timp ce mănânci. Doar recurgând la o asemenea procedură, poţi slăbi 2 kg într-o lună.
Alimente care ţin în frâu apetitul
Pe acestea e bine să le consumi când poftele îţi dau târcoale: 1. O ceaşcă de cafea. 2. Mere şi citrice. 3. Un ou cu legume.
4. Brânzică de casă. 5. Iaurt grecesc sau kefir. 6. O porţie de ovăz sau cereale integrale. 7. Un suc de legume (morcovi, ţelină, spanac).

Check Also

Trecutul care învrăjbeşte Balcanii

Dacă toate vor merge bine, Macedonia de Nord ar trebui să deschidă curând negocierile de …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *