vineri , 8 noiembrie 2019
Home / Actualitate / Hocus-pocus cu autostrada Ploiești-Brașov

Hocus-pocus cu autostrada Ploiești-Brașov

Pe ultima sută de metri ai mandatului său, Răzvan Cuc, ministrul interimar al Transporturilor, a declarat că va trimite chiar în această săptămână contractul autostrăzii Ploiești-Brașov către Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP) pentru a fi semnat. Autostrada, a afirmat Cuc, va fi realizată în parteneriat public-privat (PPP), de compania China Communications Construction Company Ltd (CCCC) și firma turcă Makyol Insaat Sanayi Turizm. Este cel puțin ciudat acest anunț! La sfârșitul lunii iulie, Guvernul Dăncilă a renunțat brusc la ideea unui PPP pentru magistrală. Mai mult, proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov a fost declarat de Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) drept obiectiv strategic de interes național și ar trebui finanțat cu prioritate din fonduri bugetare. Cuc a declarat: „în cursul zilei de sâmbătă, am avut o întâlnire cu domnul președinte Ghizdeanu, cu Bogdan Pascu, cât și cu alți reprezentanți de la Compania de Autostrăzi, împreună cu cele două firme care au venit la parteneriatul public-privat. Mă declar foarte fericit și foarte bucuros să anunț acest lucru: firma respectivă ( consorțiul CCCC- Makyol) și Comisia Națională de Prognoză au ajuns la un consens și, săptămâna viitoare (nn-săptămâna aceasta), vor livra contractul pentru elaborarea parteneriatului public-privat pentru demararea proiectului Ploiești-Brașov. S-au convenit toți parametrii, tot ce ține de partea economică, de partea tehnică, termenul când va fi implementat proiectul.” Ministrul interimar a mai garantat că anul acesta va fi cu siguranță semnat contractul. În legătură cu această autostradă au fost multe bâlbe ministeriale și multe rețete schimbate. Lăsăm la o parte licitația anulată din timpul Guvernului Ponta și ne amintim doar de patru variante schimbate în mai puțin de un an, sub comanda Cabinetului Dăncilă: un împrumut de la Banca Europeană de Investiții (BEI), în valoare de 1,9 miliarde de euro, pentru realizarea autostrăzii; un acord de împrumut cu Banca Mondială (35 mil. euro) pentru întocmirea proiectului; parteneriatul public-privat; bugetul statului, în varianta declarării investiției ca fiind de interes strategic. De altfel, jurnaliștii l-au întrebat pe Cuc dacă nu cumva aruncă intenționat un cartof fript în mâinile noului guvern, iar răspunsul acestuia a fost destul de neconcludent: „nu e nicio capcană. Nu se pune problema de așa ceva. Lucrurile sunt simple, sunt transparente. Sunt condiții obișnuite pentru un PPP. Contractul va fi public, va fi aprobat prin hotărâre de guvern.”

 

Check Also

Anthropocen, era în care omul ucide planeta (iI)

Al şaselea val Viitorul cataclism planetar, despre care tot mai mulţi savanţi cred că va …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *