sâmbătă , 7 decembrie 2019
Home / Actualitate / Gara de Vest, în curs de reabilitare

Gara de Vest, în curs de reabilitare

Incredibil cât de repede s-au mișcat cei de la CFR. Anul trecut, vorbeau despre reabilitarea a 47 de stații CFR, printre care și trei din Prahova: Ploiești Vest, Sinaia și Bușteni. La începutul anului 2019, compania a lansat licitația pentru studiile de fezabilitate, iar la finalul lunii septembrie, se văd deja primele modificări la gara ploieșteană. Conform contractului, lucrările se vor încheia în luna noiembrie și ele constau în: reparații la acoperișul clădirii și la sistemul de scurgere a apelor pluviale; reparații tencuieli și zugrăveli interioare/exterioare; înlocuirea instalațiilor electrice și montarea corpurilor de iluminat; înlocuirea tâmplăriei exterioare (uși și ferestre); reparații pardoseli, montare gresie și parchet; reparații la grupurile sanitare, prin înlocuirea conductelor de canalizare, de alimentare cu apă, instalații și obiecte sanitare. Deocamdată s-a reparat acoperișul, au fost vopsite zidurile exterioare și interioare, s-au înlocuit băncile din sala de așteptare și de pe peron. Dacă gara CFR își schimbă înfățișarea, pesemne este nevoie ca și Primăria Ploiești să efectueze modernizări în perimetrul stației de tramvai, autobuze și taxi, să repare treptele, să asfalteze întreaga zonă. Nu de alta, dar deja călătorul este izbit de contrastul dintre clădirea CFR și incinta de-a dreptul mizerabilă. Gara de Vest Ploiești a fost deschisă în anul 1938, iar linia a fost electrificată în 1967. Potrivit site-ului „Republicaploiești.net”, când a fost edificată, clădirea era totuși construită mult prea departe de locuințe, creînd călătorilor reale probleme. La acea vreme, un ziarist (nu se cunoaște numele) consemna: „una din acele isprăvi trăznite cu leoca e înființarea la Ploești a gărei de vest. O gară în largul câmpului unde a înțărcat dracul copiii. În loc de vre un folos s-a creiat mari greutăți cetățenilor care călătoresc cu trenurile speciale pe linia București – Predeal. În afară de aceasta, afacerile comerciale ce se făceau în gara de Sud au fost complect paralizate. (…) Pacostea aceasta, gara de Vest, trebuie să dispară”. În perioada comunistă, construcția a fost extinsă prin adăugarea unei săli de așteptare și prin lărgirea etajului pe toată suprafața clădirii. Ultimele modernizări au avut loc în urmă cu aproape 20 de ani.

 

Sursa: Maria BOGDAN

Check Also

În așteptarea celei de-a doua veniri a lui Go…, pardon, Dodon

Cortina luptei pentru un procuror independent, a demiterii Guvernului Sandu și instalării în regim de …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *