Săptămâna trecută scriam că localitățile de pe Valea Prahovei au constituit Asociația de Dezvoltare Intercomunitară în vederea rezolvării problemei traficului de pe DN1. Primarii s-au dus cu soluții la Ministerul Transporturilor, dar până la urmă au ajuns și ei la concluzia că acolo, Sus, la București, e o luptă cu morile de vânt. Chiar Vlad Oprea, șeful UAT Sinaia, care a preluat conducerea ADI Valea Prahovei, a anunțat că „centurile ocolitoare și/sau modernizarea drumurilor forestiere nu mai sunt de actualitate”, singura soluție fiind totuși realizarea autostrăzii. De altfel, Guvernul interimar Orban a spus clar că, în materie de infrastructură mare, România are trei priorități: autostrada Unirii, Iași-Tg. Mureș, autostrada Pitești-Sibiu și autostrada Comarnic-Brașov. Pe de altă parte, Consiliul Județean Prahova ține la proiectul său lansat prin anul 2002, de realizare a unei alternative la DN1, pe varianta Valea Doftanei-Săcele. Președintele Bogdan Toader a anunțat că va depune la Guvernul României sau M. Transporturilor o solicitare ca această investiție să fie inclusă în Programul Național de Construcții de Interes Public sau Social (denumirea provizorie a Fondului Suveran de Investiții).