fbpx
marți , 26 mai 2020
Home / Actualitate / Drumul Valea Doftanei-Brădet a fost predat CNI pentru reabilitare

Drumul Valea Doftanei-Brădet a fost predat CNI pentru reabilitare

În sfârșit, apare un semn că viața merge- și trebuie să meargă!- mai departe și pe vreme de Coronavirus. E ca un semn de normalitate și sănătate, după o lună când în România nu s-a vorbit de nimic altceva decât despre virusul ucigaș. Consilierii județeni au aprobat, marți, un proiect de hotărâre prin care o parte din drumul județean care leagă Valea Doftanei de Săcele a fost predat Companiei Naționale de Investiții în vederea modernizării.

Acum, să nu credeți că CNI se va apuca mâine de treabă. Poate nici nu va începe în viitorul apropiat sau vreodată construirea acestui drum strategic; dar consemnăm că a mai fost parcursă o etapă din această lungă poveste a șoselei peste munți, ca alternativă la aglomeratul DN1 București-Valea Prahovei-Brașov și destul de înghesuitul traseu DN1A București-Ploiești-Cheia-Săcele-Brașov. Povestea o știți, este veche, dar o amintim telegrafic. Ideea realizării unui al treilea drum care leagă Prahova de Brașov, prin Valea Doftanei-Brădet-Săcele, a apărut în urmă cu 12-15 ani. Traseul ar fi preluat o parte din traficul celui mai aglomerat drum din țară, am numit DN1 București-Valea Prahovei-Brașov, cel puțin până la construirea autostrăzii. De atunci și până astăzi s-au realizat tot felul de studii de fezabilitate, s-au încercat mai multe variante de finanțare, ba chiar au fost momente în care investiția dădea semne că va începe, iar în alte situații oficialii sugerau că proiectul nu mai este de interes; în final, vedeți bine, nu s-a făcut mai nimic. Spunem „mai nimic” fiindcă, totuși, ceva s-a mișcat, în sensul în care, pe 2,5 km,  se va realiza o reabilitare, prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL II). Contractul de proiectare și execuție pentru acest tronson a fost încheiat în anul 2019 și, în prezent, firma câștigătoare lucrează la de proiectare. Restul de 28 km, Câmpina-Valea Doftanei, e un drum asfaltat de zeci de ani, pe care se circulă, cu mici excepții, în cea mai mare siguranță. Ei bine, tronsonul cuprins între porțiunea cea va fi reabilitată și limita cu județul Brașov, respectiv, Brădet, a fost predat CNI, aceasta urmând să efectueze lucrările pe teritoriul județului Prabova. Când se va întâmpla lucrul acesta nimeni nu știe. Dar rămânem, dat fiind această etapă birocratică tocmai efectuată, cu speranța că lucrurile vor începe să se miște odată în România un pic mai repede decât până acum.

Distribuie:

Check Also

Donație OMV către Maternitatea Ploiești

OMV Petrom a donat Spitalului de Obstetrică Ginecologie Ploiești 250.000 de lei pentru achiziția de …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *