vineri , 3 aprilie 2020
Home / Actualitate / Curățenie n-avem, țânțarii ne-au mâncat, dar operatorii cer bani pe bandă rulantă!

Curățenie n-avem, țânțarii ne-au mâncat, dar operatorii cer bani pe bandă rulantă!

Consilierii locali au votat rectificări pe bandă rulantă, mai ales către serviciile care asigură funcționarea orașului: salubritate, dezinsecție, întreținere spații verzi, iluminat public și transport public. Citind hotărârea Consiliului Local Ploiești, aproape că nu ne dăm seama unde au mers banii livrați până acum, de vreme ce Ploieștiul a arătat mai rău ca niciodată, aproape ca în Orient, plin de gunoaie, cu trotuare neîngrijite, spații verzi-așijderea, cu zone devorate de țânțari etc. Și după ce că autoritățile și operatorii ne-au ținut în halul acesta de deranj, acum ne spun că nu mai au bani pentru prestarea serviciilor până la 31 decembrie! Normal, Primăria și consilierii locali s-au dat peste cap să asigure cote la nivelul de avarie, cât să nu ne îngropăm cu totul în mizerie.

Să vedem însă cum arată această nouă rectificare:
-prestări servicii SGU Ploiești: prin bugetul inițial, a fost aprobată suma de 13,5 mil. lei, cu TVA, pentru toate serviciile prestate de SGU: spații verzi, cimitire, tehnic etc. La rectificare se arată că banii au fost epuizați în totalitate în intervalul ianuarie-iulie. De fapt, ar mai fi rămas 392. 549 lei, sumă insuficientă pentru luna în curs. Deocamdată SGU a solicitat, prin RASP, 800.000 lei pentru august și parțial septembrie, dar până la sfârșitul anului ar mai fi necesari alți aproximativ 3 mil. lei. De menționat că SGU ceruse inițial, pentru întreținerea spațiilor verzi și toate celelalte activități, 30 de milioane de lei.
-întreținere căi publice (măturare și deszăpezire): bugetul inițial a fost de 16 mil. lei, dar RASP spune că ar mai fi nevoie de 64.000 lei.
-deratizare, dezinsecție, dezinfecție: prin bugetul inițial a fost aprobată suma de 3 milioane de lei. Acum, la rectificare, se arată că, de fapt, Primăria Ploiești a avut de plătit servicii prestate pentru 2018 în valoare de 2,4 mil. lei, iar pentru perioada ianuarie-iunie, s-a achitat suma de 2,7 mil. lei. Până la sfârșitul anului ar mai fi nevoie de 630.000 lei! Întrebare: ce a deratizat Coral de vreme ce orașul a fost năpădit toată vara de țânțari, tigrul platanului, ploșnița cerealelor, acarieni și omida păroasă?
-servicii de furnizare a energiei electrice: în motivația RASP anexată la aprobarea bugetului anual se spunea că „se va solicita pentru energie electrică (iluminat public) suma de 3,25 mil. lei, sumă care va acoperi restanțele pentru anul trecut și serviciul public până în iulie, după care se va solicita o rectificare până la concurența sumei de 6,51 mil. lei, cu TVA.” La rectificarea recentă, lucrurile sunt prezentate într-o altă lumină: „în anul 2019, bugetul pentru iluminat a fost de 4,168 mil. lei, din care s-au plătit 1, 028 mil. lei pentru lunile noiembrie-decembrie 2018 și 3,022 mil. lei facturile ianuarie-iunie 2019”. Ca urmare, nu mai existau bani nici pentru plata iluminatului pentru luna iulie! RASP solicită provizoriu 260.000 lei inclusiv pentru august, urmând ca diferența, probabil până la 6 mil. lei, să fie asigurată la o nouă rectificare. La aceasta se mai adaugă o solicitare de 140.000 lei pentru mentenanță, sumă suficientă pentru restanțele din iulie și august, urmând apoi o nouă solicitare.
-transport călători: prevederea bugetară inițială a fost de 30,8 mil. lei, însă TCE spune că ar mai fi nevoie de încă 14, 72 mil. lei.

Distribuie:

Check Also

Primăriile, obligate să dezinfecteze blocurile

Primăriile din toată țara au obligația ca, începând cu 31 martie, să asigure toate resursele …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *