sâmbătă , 4 aprilie 2020
Home / Actualitate / Cum să ţii în frâu pofta de mâncare

Cum să ţii în frâu pofta de mâncare

Plictiseala, depresia şi tot felul de stări emoţionale au ca efect consumul excesiv de alimente. Uneori, însă, dorinţa de a mânca o porţie în plus este, pur şi simplu rezultatul foamei. Asta se întâmplă în special atunci când te afli la o dietă specială, încercând să pierzi kilogramele în plus.

 

Creierului îi ia între 10 şi 15 minute până să proceseze informaţia că stomacul a primit aportul necesar de alimente. De aceea, dacă la sfârşitul mesei simţi că nu te-ai săturat, fă o pauză înainte de a-ţi mai pune în farfurie. Dacă foamea persistă, ar fi bine să reconsideri alimentele din meniu. De altfel, unele alimente te vor ajuta să reduci apetitul exagerat.
Iaurt la gustarea de seară
Deseori, pofta de a mai gusta ceva apare la ore târzii, mai ales dacă peste zi ai mâncat cam puţin. În astfel de situaţii cel mai recomandat este un iaurt simplu, cu puţine grăsimi. Pe lângă efectele benefice pentru sănătate (ajută la refacerea florei intestinale, reglează digestia), iaurtul conţine o mulţime de enzime şi de nutrienţi care dau senzaţie de saţietate. Evită însă, iaurtul cu fructe, căci acesta conţine, în majoritatea cazurilor, cantităţi mari de zahăr şi potenţiatori de gust în loc de fructe.
Mănâncă bine la micul dejun
O zicală spune că ai un mic dejun regal, prânzul să-l împarţi cu prietenii, iar cina să o dai duşmanilor. Conform specialiştilor în nutriţie, micul dejun furnizează energia de care avem nevoie întreaga zi. Mai mult, acesta este o bună modalitate prin care putem ţine apetitul alimentar sub control. În plus, faptul că respecţi programul meselor de peste zi te va ajuta să-ţi gestionezi mai uşor impulsurile de a mânca fără discernământ. Pe de altă parte, dacă mănânci haotic, atunci organismul îşi va face provizii, acumulând grăsime, în loc să o „ardă” imediat pe cea existentă.
Fibrele dau saţietate
Alimentele bogate în fibre se umflă în stomac şi astfel apare senzaţia de saţietate mai repede. De exemplu, dacă mănânci un măr cu o jumătate de oră înainte de masă, vei consuma o cantitate mai mică de alimente. Fructul este bogat în fibre, în fructoză şi în apă, ceea ce diminuează apetitul, dar şi pofta de dulce. Fasolea, mazărea, năutul şi lintea sunt alimentele cu cel mai mare conţinut de fibre. Sunt ideale pentru a fi servite la prânz pe post de garnitură. În plus, nu vei mai simţi nevoia să mănânci desert.
Supe de legume zilnic
De multe ori avem tendinţa de a mânca atunci când de fapt, ne este sete. Aşa se explică faptul că de cele mai multe ori, consumul suficient de lichide atenuează senzaţia de foame. Un asemenea efect au şi supele sau ciorbele de legume mâncate în special la masa de prânz. În plus, vitaminele din unele legume precum morcovul, se asimilează mult mai bine în urma preparării termice.

 

Sfatul specialistului – Alina Ciceu, nutriţionist, dietetician, Arad
Legumele şi leguminoasele scad pofta de mâncare şi vă ajută să slăbiţi. Legumele crude au un conţinut ridicat de vitamine, minerale şi de antioxidanţi şi un aport redus de calorii. Serviţi la fiecare masă principală legume cu frunze verzi (salată verde, rucola (păpădie) sau varză) în cantitate cât mai mare. Includeţi în meniul zilnic supele şi ciorbele de legume. Acestea conţin, în medie, 75% apă şi au un important rol hidratant. Consumaţi leguminoase (fasole boabe, năut, linte, mazăre uscată) de trei ori pe săptămână. Acestea sunt bogate în proteine şi furnizează cu vitamine, minerale şi fibre de calitate, care vă vor ajuta să ardeţi eficient depozitele de grăsime din organism.

Distribuie:

Check Also

Primăriile, obligate să dezinfecteze blocurile

Primăriile din toată țara au obligația ca, începând cu 31 martie, să asigure toate resursele …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *