joi , 5 decembrie 2019
Home / Actualitate / Cum să pui căruța înaintea cailor cu…50.000 lei!

Cum să pui căruța înaintea cailor cu…50.000 lei!

Primăria Ploiești va plăti 50.000 de lei pentru un studiu de trafic la pasajul suprateran peste calea ferată București-Brașov, cunoscut mai degrabă ca podul din prelungirea străzii Mărășești, de lângă Gara de Vest. Acesta a fost stipulat prin cererea de finanțare europeană care solicita ca, în perioada de post-implementare, timp de 5 ani, să fie raportată durabilitatea investiției, prin măsurarea unor indicatori impuși prin proiect. Dacă e să ne întrebați pe noi, aceștia sunt niște bani aruncați pe fereastră, fiindcă respectivii parametri ar fi trebuit calculați înaintea construirii podului, ci nu după! La o adică… ce facem dacă ei nu sunt îndepliniți?

Pasajul rutier a fost realizat în cadrul Programului Operațional Regional 2007-2013, șantierul fiind deschis trei ani și jumătate, între 12.11.2013 și 31.06.2017 (sub mandatele primarilor Iulian Bădescu, Iulian Teodorescu, Cristian Ganea și Adrian Dobre). Din cauza nerespectării perioadei de finalizare, beneficiarul a fost penalizat substanțial, mare parte din finanțarea europeană fiind tăiată, plata picând apoi în sarcina bugetului local. Cu privire strict la rostul studiului plătit la mai bine de doi ani de la darea în folosință a pasajului aflăm că, prin cererea de finanțare, rezultatele induse ale obiectivului ar fi fost reducerea timpului de călătorie de la 33,4 minute, la 8,4 minute și la o creștere a numărului de persoane care folosesc bicicleta de la 24 la 103 persoane/zi. Ei bine, studiul ar urma să estimeze efectele generate de investiție, cu intenția de a pune mai apoi în practică „politicile de transport în vederea obținerii unor rezultate benefice: reducerea timpilor de călătorie, creșterea gradului de siguranță pentru participanții la trafic, reducerea noxelor, creșterea capacității de circulație a rețelei de drumuri și străzi, reducerea costurilor de operare a vehiculelor participante la trafic, economii la costurile de întreținere a drumurilor, economii în timpul călătoriei, creșterea numărului de persoane care folosesc bicicleta. Complicat, nu? Firma care va câștiga licitația trebuie să efectueze mai multe măsurători care, puse cap la cap, trebuie să arate următoarele: analiza fluxurilor de trafic actuale și de perspectivă (2019-2022); timpii de deplasare actuali și prognozați; numărul de persoane care utilizează bicicleta în prezent și în viitor; viteza de deplasare pe aria de studiu; nivelul de serviciu pe sectoarele de drum analizate; calcularea noxelor pentru fiecare an prognozat; contorizarea valorilor de trafic pe toată lungimea pasajului, inclusiv în sensul giratoriu realizat; contorizare și culegere date din trafic; măsurători ale traseelor parcurse prin intermediul mijloacelor de călătorie. Nu știm totuși cum va face beneficiarul investiției, am numit Primăria Ploiești, ca să ducă la îndeplinire obiectivele impuse prin proiect, cum ar fi creșterea numărului de persoane care utilizează bicicleta sau reducerea poluării sonore și de mediu. Adică îi obligăm pe oameni să nu mai folosească mașina când utilizează pasajul? Sau să se suie pe pasaj exclusiv cu bicicleta, până la obținerea numărului stipulat în cererea de finanțare? Bun, dacă toți acești indicatori sunt ratați, ce facem totuși cu podul? Sau ce facem, mai degrabă, cu banii europeni plătiți? Ne cere UE să rambursăm sumele fiindcă există poluare fonică sau n-avem suficienți bicicliști?

Check Also

Dezastru total la Clubul Sportiv Petrolul Ploiești

Luni, o echipă a Ministerului Tineretului și Sportului a verificat condițiile în care se antrenează …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *