luni , 6 aprilie 2020
Home / Actualitate / Alege inteligent, fă-ţi un MENIU UŞOR

Alege inteligent, fă-ţi un MENIU UŞOR

Cantitatea de mâncare şi combinaţiile dintre alimente, mai ales în perioada sărbătorilor, pot provoca tot felul de probleme digestive. Alege măcar pentru câteva zile meniuri mai uşoare, care să-i dea un binemeritat răgaz tubului tău digestiv.

 

Mănânci o singură dată pe zi, seara, sau mai des? Nu poţi spune nu produselor fast-food? Alimentaţia dezechilibrată îţi dă peste cap sistemul digestiv. Iată cum poţi readuce lucrurile la normal.

Micul dejun
La trezire, bea un pahar de apă cu o linguriţă de miere, la temperatura camerei. Aceasta va curăţa toxinele de pe tractul digestiv. Un iaurt cu cereale integrale ar fi un început de zi ideal. Iaurtul calmează durerile de stomac, ajută la eliminarea toxinelor şi previne constipaţia. Cerealele integrale sunt bogate în fibre şi au efect de pansament pentru un stomac iritat. În loc de cafea, alege un ceai verde cu ghimbir. Şi ceaiul de ghimber este un excelent tonic pentru stomac.

Prânz
O salată verde, dreasă cu câteva linguri de oţet de mere şi ulei de măsline, mănâncă cu un sfert de oră înainte de supă, ar fi cel mai indicat antreu. Salata verde are proprietatea de a accelera digestia. În plus, îţi drenează ficatul, curăţă de toxine vasele de sânge şi atenuează stările de vomă.
Supa de chimen cu crutoane este un pansament gastric, natural. Ai nevoie de un morcov, o ţelină, o rădăcină de pătrunjel, două linguri de chimen, trei linguri de ulei de măsline. Faci o supă obişnuită, în care adaugi, la final, crutoane uscate la cuptor, din pâine de secară. Chimenul favorizează eliminarea gazelor din stomac, calmează inflamaţiile tractului digestiv şi reglează funcţiile digestive. Pâinea de secară este foarte bogată în fibre şi este numai bună pentru a-ţi calma stomacul. Supa-cremă de spanac este o altă propunere pentru prânzul tău. Spanacul îţi stimulează secreţiile gastrice pancreatice şi biliare şi îţi „adună” toxinele din organism. Ananasul şi kiwi ar fi cele mai bune şi cele mai sănătoase deserturi, deoarece îţi calmează arsurile stomacului şi au efect laxativ şi antiinflamator asupra tractului digestiv.
Gustarea
Prunele uscate sunt cele mai eficiente laxative naturale, pentru că au multe fibre, aşa că ar fi gustarea cea mai potrivită, dacă ai probleme cu tranzitul intestinal. În plus, normalizează activitatea ficatului şi dau multă energie, deoarece conţin potasiu şi vitamine de tip B.

Cina
Una dintre variante poate fi compusă dintr-un piept de pui sau un păstrăv la grătar, cu o salată de sfeclă roşie coaptă. Pieptul de pui şi păstrăvul au foarte puţine grăsimi, dar conţin proteine şi minerale, de care organismul are nevoie. Sfecla roşie este bogată în fibre şi această proprietate o face să fie un excelent ajutor pentru tractul digestiv. În plus, drenează foarte bine ficatul şi elimină grăsimile din organism. Un ceai de muşeţel te va pregăti pentru un somn liniştit.

 

Teodora Necula, Tehnician nutriţionist şi fitoterapeut, Centrul AKT Medical, Bucureşti
Începe-ţi ziua cu un terci de ovăz, bogat în fibre, cu banane şi scorţişoară. Gustarea poate fi însoțită de fructul preferat împreună cu şase nuci. Mănâncă la prânz, cea mai consistentă masă, o friptură pe grătar cu brocoli sau o salată de varză. Fă din cină cea mai uşoară masă, fiindcă sucurile gastrice sunt mai leneşe. Recomand supe-creme din legume sau salate cu peşte. Pentru meniuri hrănitoare recomand legume fermentate, supă de oase, chefir, seminţe de chia, castraveţi muraţi, ţelină, castraveţi proaspeţi, ghimber, sfeclă roşie, avocado, ovăz, morcovi, apă cu lămâie.

Distribuie:

Check Also

Eutanasia este moral greşită

La sfârşitul lunii octombrie 2019, papa Francisc a primit în audienţă o delegaţie a celor …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *