fbpx
marți , 26 mai 2020
Home / Actualitate / AJOFM Prahova: Program de depunere a cererilor pentru șomajul tehnic

AJOFM Prahova: Program de depunere a cererilor pentru șomajul tehnic

Pentru perioada stării de urgență, generată de pandemia SARS-Cov-2, Guvernul României s-a angajat, prin OUG 30/2020, să suporte indemnizația de șomaj tehnic în cazul în care a fost suspendat contractul individual de muncă din inițiativa angajatorului. Nivelul indemnizației va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020. La nivelul județului Prahova au fost suspendate, potrivit AJOFM, peste 23.000 de contracte de muncă.

Cine beneficiază de sprijin

De aceste prevederi urmează să beneficieze salariații angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiții:
-întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate și dețin Certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020. Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează certificatul de situații de urgență conform metodologiei aprobată prin ordin;
-reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor.

Etape de parcurs

Pentru a beneficia de plățile de la stat, angajatorii trebuie să parcurgă mai multe etape:
-Etapa 1: suspendarea contractelor individuale de muncă ale salariaților în conformitate cu dispozitiile art. 52, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 53/2003-Codul muncii (emitere decizii și operarea acestora în REVISAL);
-Etapa 2: obținerea Certificatului de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri pentru angajatorii menționați la art. XI, alin. (2), lit.a) din O.U.G. nr. 30/2020
sau Declarație pe propria răspundere a administratorului din care să reiasă faptul că angajatorul înregistrează o diminuare a încasărilor din luna anterioară depunerii declarației, cu un procent de minimum 25% fata de media încasărilor din perioada 01.01.2020-29.02.2020 și nu are capacitatea financiară pentru a plăti toți salariații, pentru angajatorii menționați la art. XI, alin. (2), lit.b) din O.U.G. nr. 30/2020 (pe baza analizei financiare interne a angajatorului);
-Etapa 3-solicitarea indemnizației pentru somaj tehnic prin depunerea la AJOFM Prahova a următoarelor documente:
-certificatul de situație de urgentă, cerere (anexa 1-OUG 30/2020) și tabel nominal cu salariații (anexa 2-OUG 30/2020), pentru angajatorii menționați la art. XI, alin. (2), lit.a) din O.U.G. nr. 30/2020;
-declarație pe propria răspundere a administratorului (Ordin Presedinte ANOFM, cerere (anexa 1 – OUG 30/2020) și tabel nominal (anexa 2-OUG 30/2020) pentru angajatorii menționați la art. XI, alin. (2), lit.b) din O.U.G. nr. 30/2020.

Unde se depun documentele

Documentele se vor depune în format electronic, la adresa de e-mail prahova@anofm.gov.ro sau prin postă/curier la adresa Ploiești, str. Nicolae Iorga, nr. 1, CP 100537, jud. Prahova.
Documentele se depun începând cu data de 01 Aprilie 2020 pentru perioada 16 – 31 Martie 2020 și cu 01 Mai 2020 pentru perioada 01-16 Aprilie 2020.

De la cine puteți lua relații suplimentare
AJOFM Prahova a pus la dispoziție, pentru informații suplimentare, următoarele numere de telefon și adrese de mail:
1) Cristina STOICHICI – 0244-577.380, E-mail: cristina.stoichici@ph.anofm.ro (conducere executiva)
2) Roxana VILAU – 0735.786.219, E-mail: roxana .vilau@ph.anofm.ro (conducere executiva)
3) Ramona AIVAZ – 0244-571.333, 0735.786.221, elena.aivaz@ph.anofm.ro (departament buget)
4) Maria-Magdalena DIMA – 0244-571.333, 0735.786.221, maria.dima@ph.anofm.ro (departament buget)
5) Catalin Dumitrascu – 0244-571.444, catalin.dumitrascu@ph.anofm.ro (relatii cu angajatorii)
6) Carmen Dumitrascu – 0244-571.444, carmen.dumitrascu@ph.anofm.ro (relatii cu angajatorii)

Distribuie:

Check Also

Donație OMV către Maternitatea Ploiești

OMV Petrom a donat Spitalului de Obstetrică Ginecologie Ploiești 250.000 de lei pentru achiziția de …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *